Deze website maakt gebruik van cookies

CCE maakt standaard gebruik van functionele en analytische cookies. Overige cookies plaatsen we alleen met jouw toestemming. Je kunt alle cookies accepteren of specifieke keuzes maken via de aangepaste instellingen

Meer informatie over cookies op deze website

Cookie instellingen

Selecteer de cookies die je wilt accepteren. Je kunt meer lezen over cookies en jouw privacy in onze statement.

Cookie opties

Cookies die noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website.

Analytische cookies houden anoniem bezoekgegevens bij die wij gebruiken om onze website te verbeteren.

Analytische cookies die extra tracking van webstieverkeer mogelijk maken om de website te verbeteren. Denk aan het gebruik van Hotjar voor het uitvragen van feedback op onze website.

Cookies van derden, zoals Youtube, Vimeo en Springcast, die worden uitgezet op onze website. Op onze website ontsluiten wij content van deze diensten voor o.a. video’s en podcasts. Deze cookies worden gebruikt om gepersonaliseerde aanbevelingen te geven en advertenties te tonen binnen video’s.

Overslaan en naar de inhoud gaan
Homepage, logo CCE (Centrum voor Consultatie en Expertise)
Zoeken
  • Consultatie
    • Hoe werkt een consultatie?
    • Consultatie aanvragen
    • Toestemming
    • Audit Kind Gedrag
    • Jeugdzorg en Onderwijs
    • Geestelijke gezondheidszorg
    • Gehandicaptenzorg
    • Verpleging, Verzorging en Thuiszorg
  • Meerzorg
    • Hoe werkt een meerzorg-ontwikkeltraject?
  • Kennisbank
  • Onderzoek
    • Lectoraat Challenging Behaviour
    • Ethiek en kwaliteit
    • Wetenschappelijke klankbordgroep
    • CCE-panel
  • Leren & Ontwikkelen
    • Open aanbod
    • Incompany aanbod
  • Zoeken
  • Over ons
  • Nieuws
  • Werken bij
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Nieuws
  • Werken bij
  • Veelgestelde vragen

Zoeken

20 resultaten

Filter

Sla filters over, ga naar resultaten

  • Artikel (25)
  • Casus (20) (actief)
  • Onderzoek (2)
  • Podcastaflevering (9)
  • Publicatie (6)
  • Video (36)
  • Werkvorm (1)

  • Gehandicaptenzorg (77)
  • ggz (11) (actief)
  • Jeugdzorg (10) (actief)
  • VVT (17)

  • Niet-aangeboren hersenletsel (NAH) (1)
  • Trauma en gedrag (1)
  • Veilige Grond (1)

20 resultaten

  • Eerst veiligheid en vertrouwen, dan eigen regie

    Een veilige omgeving en een juiste begeleiding droegen bij aan Lara's herstel en zelfstandigheid. Lees de casusbeschrijving.

    Casus 13 juni 2024
  • Als gevoeligheid tot schooluitval leidt

    Emma (11) krijgt paniekaanvallen waardoor ze niet meer naar school kan. Haar moeder gaat op zoek naar een geschikte plek.

    Casus 23 maart 2022
  • Passende hulp en onderwijs voor snel overprikkelde Finn (13)

    Na een time-out van school op een zorgboerderij en een CCE-consultatie wordt eindelijk duidelijk wat passend onderwijs is voor Finn.

    Casus 12 januari 2022
  • Van boosheid en burn-out tot breedgedragen plan voor Tess

    Jarenlang tasten de ouders van Tess (9) in het duister: ze is anders, maar wat is er precies aan de hand? Met hulp van CCE start een zoektocht.

    Casus 01 juli 2021
  • Autisme en herstel in de ggz

    Hoe leer je omgaan met autisme? Met de juiste ondersteuning en autonomie is het Paul gelukt om zijn leven weer op orde te krijgen.

    Casus 27 januari 2020
  • Traumatische ervaringen en vertrouwen

    Een leven vol traumatische ervaringen en probleemgedrag leidt soms onterecht tot het stempel 'uitbehandeld'.

    Casus 13 november 2019
  • Culturele aspecten in relatie tot angststoornissen

    De 'culturele achtergrond' van de cliënt is van invloed als het gaat om de aanpak van angststoornissen en dwanghandelingen.

    Casus 13 november 2019
  • Diagnoses en begeleidingsstijl

    Soms kan herdiagnostiek leiden tot een begeleidingsstijl die beter aansluit bij de behoeften en mogelijkheden van een cliënt.

    Casus 13 november 2019
  • Systeemproblematiek en angst voor afwijzing

    Een symbiotische moeder-zoon relatie en manipulatie kunnen bron zijn van probleemgedrag én lichamelijke klachten.

    Casus 07 november 2019
  • Prikkelverwerking in de klas

    Met de diagnose ASS en ADHD is het lastig om met een veelvoud aan prikkels die op je afkomen, bij de les te blijven in de klas.

    Casus 07 november 2019
  • Zorg op snijvlak van ggz en gehandicaptenzorg

    Soms loont het om voor de aanpak van probleemgedrag over de grenzen van de 'eigen' zorgsector heen te kijken.

    Casus 07 november 2019
  • Combinatie van ADHD, ASS en TOS

    De combinatie van verschillende psychische stoornissen én TOS leidt er soms toe dat het moeilijk is in de thuissituatie en op school.

    Casus 07 november 2019
  • 1 huidige pagina
  • 2 pagina
  • Volgende pagina
Logo Centrum voor Consultatie en Expertise
  • About CCE
  • Agenda
  • Contact
  • Privacy en disclaimer
  • Klachtenregelingen
  • Nieuwsbrief
  • Support
  • Veelgestelde vragen

Sociale media kanalen

  • LinkedIn van Centrum voor Consultatie en Expertise (externe link)
  • Vimeo van Centrum voor Consultatie en Expertise (externe link)
  • Facebook van Centrum voor Consultatie en Expertise (externe link)

© 2025 Centrum voor Consultatie en Expertise

?