Zoeken
114 resultaten
-
Maya en het Congenitaal Rubella Syndroom
Maya werd geboren met het Congenitaal Rubella Syndroom. Hierdoor heeft ze een aantal beperkingen en is haar leefwereld klein. Lees hoe het lukte om Maya’s gedrag beter te duiden.
-
Bijeenkomst Morele stress bij zorgverleners
Hoe ga je om met morele stress? Hoe herken je het? En wat kan je doen om het te verminderen? Denk met ons mee op dinsdag 20 mei!
-
Gebarentaal als sleutel tot verbinding of drempel voor aansluiting?
Cora is slechthorend en voelt zicht diep eenzaam. Hoe help je iemand die zich verloren voelt op een plek die 'thuis' zou moeten zijn?
-
Leertraject: Zelfverwondend gedrag
Werk jij als gedragskundige, arts VG of manager in de gehandicaptenzorg? Dan is dit vijfdaagse leertraject interessant voor jou.
-
Eerst veiligheid en vertrouwen, dan eigen regie
Een veilige omgeving en een juiste begeleiding droegen bij aan Lara's herstel en zelfstandigheid. Lees de casusbeschrijving.
-
Van een vaste dagindeling naar een kleurrijk leven voor Christa
Voor Christa zijn vaste dagstructuren lange tijd de leidraad. Hoe leidt het anders organiseren van de meerzorg tot een 'wereld van verschil'?
-
Erkenningsdynamiek in de Roze Wolk
Op de dagbestedingslocatie vallen begeleiders uit. Welke team- en organisatiedynamieken zijn van invloed?
-
Cursus: Interdisciplinair samenwerken rond probleemgedrag in de ouderenzorg
In deze vierdaagse cursus leer je meer over de interdisciplinaire setting van de ouderenzorg.
-
Leertraject: Zelfverwondend gedrag
Zelfverwondend gedrag, achtergronden, oorzaken en mogelijke interventies, staan centraal in dit leertraject.
-
Leertraject: Probleemgedrag in context; de rol van de gedragsdeskundige
Leer meer over jouw rol en positie als gedragskundige bij het realiseren van veranderingen bij probleemgedrag.
-
Eva’s leven met het Phelan-McDermid syndroom
Eva heeft het Phelan-McDermid syndroom; een zeldzame genetische aandoening. De gevolgen zijn zichtbaar in haar gedrag.
-
Mark en outsider-onderzoeker Jan
Lees hoe outsider-onderzoeker Jan kennismaakte met Mark en hoe (nieuwe) begeleiders Mark leren begrijpen door een beeldverhaal.