Organisatie

Bij CCE werken ongeveer 130 medewerkers om perspectief te bieden aan zorgverleners, cliënten en naasten die dreigen vast te lopen met de meest complexe zorgvragen. Samen met een netwerk van circa 700 consulenten ondersteunen wij zorgverleners in alle zorgsectoren. Door krachten te bundelen en onze expertise te delen, bieden wij nieuw perspectief in vastlopende situaties.

Onze geschiedenis

Onze oorsprong gaat terug naar eind jaren 80, toen een foto van Jolanda Venema, een verstandelijk beperkte jonge vrouw die vastgeketend was, veel maatschappelijke ophef veroorzaakte. Deze foto benadrukte de noodzaak van betere ondersteuning voor mensen met ernstig (probleem)gedrag. 

In 1989 richtte de overheid regionale Consulententeams op om zorginstellingen te adviseren en te ondersteunen. Deze teams groeiden uit tot regionale centra, die in 2009 fuseerden tot Centrum voor Consultatie en Expertise (CCE). 

Samen zoeken en samen werken

CCE is inmiddels actief in diverse sectoren, waaronder de jeugdzorg, het onderwijs, de ggzde gehandicaptenzorg en de VVT. Wanneer zorgverleners, cliënt(vertegenwoordigers) of naasten vastlopen, koppelen wij hen aan consulenten met de juiste kennis en ervaring. Coördinatoren van CCE, werkzaam  in het hele land, spelen een cruciale rol in dit proces. Zij voeren de regie over consultaties, zoeken de meest geschikte consulenten, organiseren overleg en evaluaties, en delen waardevolle kennis met collega's.

Wie werken bij CCE?

De coördinatoren en de collega's die hen ondersteunen zijn werkzaam vanuit kantoren in Gouda, Veldhoven, Utrecht en Zwolle. Vanuit het kantoor in Utrecht werken ook de collega's van expertisemanagement, communicatie, de administratie, personeelszaken, ICT en het projectsecretariaat. 

  • Annemarie van Assendelft, coördinator
  • Rixje van Beeck Calkoen, coördinator
  • Debbie Bijwaard, coördinator
  • Liesbeth Bunnik, secretaresse
  • Marjanke Eggink, coördinator
  • Leonie Jansen, secretaresse
  • Angèle Jonker, coördinator
  • Dominique Karssemakers, coördinator
  • Dorothé van Kempen, programmaleider jeugd en coördinator
  • Hanneke Kool - Peters, coördinator
  • Linda Kuijpers, aanvraagcoördinator
  • Lucia van Leeuwen, secretaresse
  • Adrianne Ligtenberg, coördinator
  • André Lont, coördinator
  • Annelies van Loon, coördinator
  • Erik van Loon, coördinator
  • Marijke Osinga, bureaumanager
  • Anouk Rozema, secretaresse
  • Krista Schenkel, secretaresse
  • Melanie de Stigter, secretaresse
  • Barbara Stringer, coördinator
  • Leny Timmer, secretaresse
  • Daniëlle Verburg, secretaresse
  • Christel Versluis, secretaresse
  • Amanda Visser, coördinator
  • Hetty de Vos, secretaresse
  • Andrea Zwaanswijk, coördinator

  • Nienke Bekkema, projectleider expertisemanagement
  • Marca de Bruin, coördinator
  • Jitske Dokter, administratief medewerker
  • Rian Drenth, coördinator 
  • Tess van Genderen, communicatieadviseur
  • Mary Ann Goto, helpdeskmedewerker ICT
  • Sandra de Groot, projectsecretaresse
  • Liesbeth van der Helm, projectmedewerker expertisemanagement
  • Bastiaan Hungerink, functionaris gegevensbescherming
  • Petra Isidora, directeur bedrijfsvoering
  • Latifa Kaaouass, projectsecretaresse
  • Silvy Karstens, projectsecretaresse
  • Chloë van Kats, medewerker communicatie
  • Ria van Kessel, telefoniste
  • Co Kieneker, coördinator
  • Peter Klop, coördinator
  • Peter Koedoot, projectleider expertisemanagement
  • Vivian Koolhaas, projectsecretaresse
  • Carla Kop, administratief medewerker
  • Miriam Krediet, coördinator
  • Laurenz Lokhorst, coördinator
  • Lisette van der Meer, projectmedewerker expertisemanagement
  • Leo van Mil, coördinator
  • Mariëtte Nelissen, communicatieadviseur / teammanager
  • Esmaralda van 't Net, directeur expertisemanagement en projectleider expertisemanagement
  • Emile Polman, directeur consultatie en expertise
  • Hanneke Schippers, personeelsconsulent
  • Nelleke Sikking, coördinator
  • Willemijn van der Spek, beleidsadviseur
  • Gertrude Speksnijder, administrateur
  • Linda Thuss, coördinator
  • Caro Verlouw, coördinator
  • Frank de Vries, ICT manager
  • Rianne de Vries, coördinator in opleiding
  • Sara van der Weerd, projectleider expertisemanagement
  • Rieneke de Wit, bestuurder
  • Ditty van der Zaag, coördinator
  • Yvonne Zimmerman, projectcoördinator leren & opleiden
  • Rian van Zomeren, personeelsconsulent
  • Anja Zwanenburg, coördinator

  • Celine Belderok, coördinator
  • Miranda van den Bergh, coördinator
  • Mario de Bo, coördinator
  • Birgit Brockbernd, secretaresse
  • Anita Dortmans, coördinator
  • José Durville - Felix, secretaresse
  • Ton Ehlen, coördinator
  • Lisette Fijn, secretaresse
  • Femke van der Harst, coördinator
  • Eugène Henst, coördinator
  • Jeroen Housmans, programmaleider gehandicaptenzorg en meerzorg
  • Carmen Jansen, secretaresse
  • Karin Janssen, coördinator
  • Marly Janssen - Jacobs, coördinator
  • Hilda van Kesteren, receptioniste/telefoniste
  • Rianne Meeusen, coördinator
  • Saskia van Mook, coördinator
  • Karijn Renken, coördinator in opleiding
  • Pascale Rollé, coördinator
  • Yvonne Stap - van den Berg, coördinator
  • Maud Vermeer, secretaresse
  • Lucile Verest, secretaresse
  • Birgit Voorn, coördinator
  • Marion Vorstenbosch, bureaumanager
  • Marcella van Zuijdam, coördinator

  • Liesbeth Bakker, coördinator
  • Ciska van Beek, secretaresse
  • Yvette de Beer, coördinator
  • Paula Bekema, coördinator
  • Daphne Bolsenbroek, coördinator
  • Marieke Brouwer, coördinator
  • Gerlinda ter Burg, secretaresse
  • Marion Dissevelt, coördinator
  • Henriëtte Ettema, programmaleider VVT en projectleider expertisemanagement
  • Désiree Gal, coördinator
  • Anouschka Jansen, coördinator
  • Martine Jansen, coördinator
  • Marah Katerberg, coördinator in opleiding
  • Carola Koehoorn, coördinator
  • Kim Kolenbrander-Bok, coördinator
  • Harry Kooistra, coördinator
  • Anja Kremer, directeur consultatie en expertise
  • Milou Lesilolo, secretaresse
  • Heleen van der Pijl, coördinator
  • Tjerk van der Pol, coördinator
  • Didier Rammers, programmaleider GGZ en coördinator
  • Miranda Riezebos, coördinator
  • Gerry Rigter, secretaresse
  • Clareen van Schaik, secretaresse
  • Susanne Schreuders, secretaresse
  • Erik Steneker, coördinator
  • Annelies Stoorvogel – Chapel, secretaresse
  • Justine Theunissen, coördinator
  • Gytha Tijhaar, coördinator
  • Hester Tilstra, coördinator
  • Lydia Verbeem, secretaresse
  • Janita van der Vinne, programmaleider en coördinator
  • Shoba de Vries, secretaresse
  • Hendri van der Zwaag, coördinator consultatie-aanvragen

CCE wordt geleid door een bestuurder: Rieneke de Wit. De bestuurder is eindverantwoordelijk voor het strategisch beleid van CCE en het realiseren van de organisatiedoelstellingen. De bestuurder, twee directeuren consultatie en expertise (Emile Polman en Anja Kremer), directeur expertisemanagement (Esmaralda Van 't Net) en een directeur bedrijfsvoering (Petra Isidora) vormen samen het managementteam van CCE.

De Raad van Toezicht van CCE bestaat uit zes leden. 

  • Voorzitter: Roelof Jonkers 
  • Lid: Petri Embregts
  • Lid: Willem den Hartog
  • Lid: Yvonne de Ridder
  • Lid: Patricia Schothorst
  • Lid: Ignace Vermaes

Meer weten over de organisatiestructuur van CCE? Bekijk onze organigram. Bekijk hier ook de namen, en (neven)functies van de Raad van Bestuur en de Raad van Toezicht.

"Een consultatie, een Meerzorg-ontwikkelgesprek... het gaat altijd om verbinding."

Mario de Bo - coördinator bij CCE

Netwerk van consulenten

CCE heeft een uitgebreid netwerk van circa 700 consulenten, die op grond van hun specifieke expertise voor CCE werken. Zij zijn actief als zzp'er of zijn gedetacheerd vanuit een zorginstelling. Denk aan gedragskundigen, artsen, systeemtherapeuten, verpleegkundigen, managers, begeleiders, ervaringsdeskundigen, trainers en coaches. 

Bij een consultatie kijkt een coördinator van CCE welke consulenten het best passen bij de specifieke situatie van de cliënt. Daarnaast worden consulenten vaak ingezet voor andere activiteiten, zoals: 

  • het ondersteunen van meerzorg-ontwikkeltrajecten;
  • het ontwikkelen van kennisproducten;
  • het uitvoeren van onderzoek;
  • het verzorgen van trainingen en leeractiviteiten.

Het spreekt voor zich dat de ingezette consulenten werken volgens de gedragscode en de visie van CCE.

Aansluiten bij het netwerk

Ben jij nieuwsgierig naar het werken als consulent en/of wil jij je aansluiten bij ons netwerk? Dat kan!