Overslaan en naar de inhoud gaan

Autisme en herstel in de ggz

Paul: ondersteunen en autonomie

 

Paul (54) is intelligent en heeft vroeger de technische hogeschool (HTS) gedaan. Maar zijn autisme stond hem daarna in de weg en het lukte niet om zijn leven op orde te krijgen. Er was sprake van ‘maatschappelijke teloorgang’, zoals dat in jargon heet. En zelfs in de ggz ging het moeizaam.

 

Hoe het nu is

Autisme gaat niet over. Maar er mee omgaan kan wel verbeteren en dat is Paul en het RIBW-team gelukt! Paul heeft beter contact met anderen, de ‘teloorgang’ is gekeerd, de zelfverwonding is gestopt. En hij heeft zijn interesse in bouwkunde opgepakt en mag zijn nieuwe kennis gebruiken in de RIBW waar hij woont. Bekijk de video over deze casus om te zien dat de weg naar deze verbetering niet gemakkelijk was en ook aan enkele fundamentele overtuigingen in de ggz raakt.

Autisme en herstel in de GGZ - Barbara Stringer - Leren van Casussen