Overslaan en naar de inhoud gaan
 
Resultaten
""
Kies sector:
  • Sector 1
  • Sector 2
  • Sector 3
  • Sector 4
De zoekresultaten worden geladen.

Direct naar

Stel je vraag

Consultatie

Meerzorg

Opleiden

Contactgegevens

Centrum Consultatie en Expertise

Bel 088 - 44 66 100

Alle contactgegevens

Man met verstandelijke beperking lachend aan tafel met begeleider

Klachtenregeling Meerzorg

De klachtenregeling Meerzorg heeft een aantal specifieke kenmerken. De klachtenregeling Meerzorg is bedoeld voor twee groepen klagers:

  • PGB-houders (of hun vertegenwoordigers), naar aanleiding van het advies.
  • Zorginstellingen, cliënten (of hun vertegenwoordigers), naar aanleiding van het Meerzorg ontwikkelgesprek.

                                                                                                                                      

PGB                                                    

Ben je een PGB-houder of een vertegenwoordiger van een PGB-houder, dan kun je bij het CCE alleen een informele klacht indienen. De reden daarvoor is simpel: formele klachten worden in behandeling genomen door het Zorgkantoor. Neem vooral contact op met vertrouwenspersoon Jenny Dirks voor meer informatie.

 

Klachtenregeling PGB

 

Cliënt

Ben je cliënt of vertegenwoordiger van een cliënt en je wilt een klacht indienen over CCE’s betrokkenheid bij het Meerzorg ontwikkelgesprek? Dan kun je zowel de informele als de formele klachtenroute volgen. Als je contact opneemt met vertrouwenspersoon Jenny Dirks, zal zij je uitgebreid informeren.

 

Zorginstelling

Ben je werkzaam bij een zorginstelling en wil je (in)formeel klagen naar aanleiding van CCE’s betrokkenheid bij een ontwikkelgesprek, zorg dan dat je dit eerst bespreekt met de cliënt of zijn vertegenwoordiger. Als na bespreking de klacht inderdaad wordt ingediend, moet deze zijn ondertekend door de Raad van Bestuur van de betrokken zorginstelling. Zowel de route voor informele als voor formele klachten staan voor je open. Ook voor jou geldt dat je voor informatie en ondersteuning een beroep kunt doen op de vertrouwenspersoon.