Kennis en ervaringen uit de praktijk
20 resultaten
-
Innovatie en Implementatie: Technologie als bondgenoot in de zorg
Is technologie in de zorg een koude vervanger van menselijk contact of juist een kans om warme zorg te versterken?
-
De Beeldvormer
Dreig je vast te lopen met probleemgedrag in je team? Met ‘de Beeldvormer’ ga je samen op zoek naar antwoorden en inzichten.
-
Bouw samen aan emotionele ontwikkeling
Hoe voorkomen we dat kinderen uitvallen op school? Zorg dat je als team dezelfde taal spreekt en samen werkt. Bekijk het verhaal van Floor Koreman op CCE Podium.
-
Verkenning morele stress en morele dynamieken
Onderzoeker Floor Vinkers bespreekt de eerste bevindingen uit fase één van haar onderzoek naar morele stress bij zorgverleners.
-
Wat we (niet) weten over probleemgedrag bij NAH
Hoe vaak leidt niet-aangeboren hersenletsel tot probleemgedrag en op welke manier? Lees het tweegesprek.
-
Oplopende spanningen signaleren met technologie
Hoe kunnen cliënten en hun begeleiders spanningsopbouw beter leren herkennen? Zorgtechnologie helpt om grip te krijgen op gedrag.
-
Kijken door de roze bril leidt tot seksuele gezondheid
Hoe creëren we ruimte om gericht te kijken naar de wensen en behoeften van de cliënt als het gaat om seksuele gezondheid?
-
Van thuis op de bank naar een passende plek op school
Het Discovery College en de gemeente Rotterdam werken samen om thuiszittende leerlingen passend onderwijs te bieden.
-
Slaap in relatie tot probleemgedrag
Slaapdeskundige Tejo Hylkema vertelt hoe slechte slaap kan leiden tot probleemgedrag, maar ook tot nervositeit of valincidenten.
-
Filip Morisse over Hollandse Meester Anton Došen
In deze video reflecteert Filip Morisse op het gedachtegoed van 'Hollandse Meester' Anton Došen.
-
Het gesprek met de Hollandse Meesters
Bekijk hier het gesprek tussen de Hollandse Meesters over verschillende thema's in relatie tot probleemgedrag.
-
Passende behandeling voor mensen met een licht verstandelijke beperking
Een licht verstandelijke beperking (LVB) wordt bij mensen in de GGZ vaak niet herkend. Dat moet en kan anders.