Kennis en ervaringen uit de praktijk
54 resultaten
-
Iedereen is kennishouder!
Marion Kersten onderzocht hoe kennisdeling en -toepassing binnen zorgorganisaties voor mensen met een verstandelijke beperking gestimuleerd kan worden om het verschil te maken in zorg en welzijn.
-
Samen doorbreken we de cirkel
Randy’s schooltijd kent veel uitdagingen. Hij raakt snel overprikkeld en hij heeft moeite met sociale interacties. Dit leidt tot isolement en veel spanning.
-
't Kantelmoment
In deze podcast duiken we in een consultatie en zoeken we, samen met de betrokken partijen, naar ’t Kantelmoment: welke actie, inzicht of aanpak deed de situatie ten positieve omslaan?
-
De voorspellende waarde van gezondheidsproblemen bij volwassenen met 22q11.2ds
Emma von Scheibler onderzocht hoe vroegtijdige begeleiding gezondheidsproblemen bij volwassenen met 22q11.2ds kan helpen voorkomen.
-
Signaleringsplan als hulpmiddel in complexe casuïstiek
Een artikel waarin een case wordt besproken, waarbij een signaleringsplan uitkomst biedt. Het artikel verscheen in Nurse Academy, editie 4.
-
Omgaan met zeer ernstig probleemgedrag van verpleeghuisbewoners met dementie
Welke factoren maken dat betrokkenen zeer ernstig probleemgedrag als moeilijk ervaren? Dat is onderzocht in de WAALBED-III studie, in samenwerking met CCE.
-
CCE voor Onderweg
De vaakst bekeken en best gewaardeerde kennisproducten van CCE lezen we voor. Zo kun je expertise nog makkelijker tot je nemen, waar en wanneer het jou uitkomt!
-
Naar een zinvolle daginvulling in de ggz
Een pleidooi voor meer inzet van een zinvolle daginvulling, dat verscheen in het Tijdschrift voor Psychiatrie.
-
ExpertTales
Wat vraagt probleemgedrag van jou als zorgverlener in de dagelijkse praktijk? Hoe doe je dat goed met je team? Een gesprek voor experts, door experts.
-
Podium (podcast versie)
CCE Podium presentaties zoals je gewend bent, maar dan in podcast-vorm! Expertise over een grote diversiteit aan onderwerpen door zorgprofessionals uit de praktijk.
-
Van thuiszitten naar onvoorwaardelijk verder ontwikkelen
CCE-coördinator Karin Janssen en onderzoeker Sanne Pronk gaan in gesprek over het voorkomen van uitval van jongeren in het onderwijs.
-
Wat we (niet) weten over probleemgedrag bij NAH
Hoe vaak leidt niet-aangeboren hersenletsel tot probleemgedrag en op welke manier? Lees het tweegesprek.