Kennis en ervaringen uit de praktijk
54 resultaten
-
Iedereen is kennishouder!
Marion Kersten onderzocht hoe kennisdeling en -toepassing binnen zorgorganisaties voor mensen met een verstandelijke beperking gestimuleerd kan worden om het verschil te maken in zorg en welzijn.
-
Samen doorbreken we de cirkel
Randy’s schooltijd kent veel uitdagingen. Hij raakt snel overprikkeld en hij heeft moeite met sociale interacties. Dit leidt tot isolement en veel spanning.
-
't Kantelmoment
In deze podcast duiken we in een consultatie en zoeken we, samen met de betrokken partijen, naar ’t Kantelmoment: welke actie, inzicht of aanpak deed de situatie ten positieve omslaan?
-
De voorspellende waarde van gezondheidsproblemen bij volwassenen met 22q11.2ds
Emma von Scheibler onderzocht hoe vroegtijdige begeleiding gezondheidsproblemen bij volwassenen met 22q11.2ds kan helpen voorkomen.
-
Signaleringsplan als hulpmiddel in complexe casuïstiek
Een artikel waarin een case wordt besproken, waarbij een signaleringsplan uitkomst biedt. Het artikel verscheen in Nurse Academy, editie 4.
-
Omgaan met zeer ernstig probleemgedrag van verpleeghuisbewoners met dementie
Welke factoren maken dat betrokkenen zeer ernstig probleemgedrag als moeilijk ervaren? Dat is onderzocht in de WAALBED-III studie, in samenwerking met CCE.
-
CCE voor Onderweg
De meest bekeken en best gewaardeerde kennisproducten van CCE lezen we voor. Zo kun je expertise nog makkelijker tot je nemen, waar en wanneer het jou uitkomt!
-
Naar een zinvolle daginvulling in de ggz
Betekenisvolle activiteiten dragen bij aan een positiever zelfbeeld, kansen voor inclusie en meer kwaliteit van bestaan. Lees het pleidooi voor meer inzet van een zinvolle daginvulling.
-
ExpertTales
Wat vraagt probleemgedrag van jou als zorgverlener in de dagelijkse praktijk? Hoe doe je dat goed met je team? Een gesprek voor experts, door experts.
-
Podium (podcast versie)
CCE Podium presentaties zoals je gewend bent, maar dan in podcast-vorm! Expertise over een grote diversiteit aan onderwerpen door zorgprofessionals uit de praktijk.
-
Van thuiszitten naar onvoorwaardelijk verder ontwikkelen
CCE-coördinator Karin Janssen en onderzoeker Sanne Pronk gaan in gesprek over het voorkomen van uitval van jongeren in het onderwijs.
-
Wat we (niet) weten over probleemgedrag bij NAH
Hoe vaak leidt niet-aangeboren hersenletsel tot probleemgedrag en op welke manier? Lees het tweegesprek.